איך כדאי להציג את תוצאות הבדיקה מול בעל הדירה או הקבלן?

אתם עומדים בפני קניית דירה חדשה (ייתכן וזו הדירה הראשונה שלכם!) ההתרגשות בשיאה, כולם מברכים ולכם יש תחושה שאתם לא מקבלים מבעל הדירה מידע מלא. רגע לפני שאתם מעיפים את הפקק מבקבוק השמפניה חשוב שתדעו שיש לכם זכות מלאה להזמין בדיקת ליקויי בניה מטעמכם. זוהי בדיקה שמתבצעת על ידי חברת בודק בית לאיתור של ליקויי בנייה ובעיות בתשתיות. לאחר ביצוע הבדיקה אתם תקבלו דוח שמפרט את מצב המבנה, תשתיות המים והחשמל, מפגעי בטיחות ועוד. המידע שתקבלו יעניק לכם יתרון מול בעל הדירה בניהול משא ומתן על המחיר. הבדיקה מספקת לכם מידע מלא לטובת היערכות כלכלית לקראת שיפוצים ותיקונים צפויים.

בצעתם בדיקת ליקויי בניה וקבלתם לידכם דוח שמפרט לא מעט ליקויים. בעל הדירה טען שהדירה במצב מצוין וממש לאחרונה הוא החליף את הצנרת ושיפץ את תשתית החשמל. אף אחד לא אוהב עימותים ובכל זאת, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר. לפני השיחה עם בעל הדירה או הקבלן כדאי לוודא שאתם אכן מבינים את כל הסעיפים בדוח שבידכם. יהיה עליכם להציג בפני בעל הדירה בביטחון את הדוח ולדרוש את ביצוע התיקונים. במידה ומדובר בדירה חדשה העבירו את הדוח אל הקבלן תוך שמירת תיעוד שמוכיח את קבלת הדוח.

כעת הכדור נמצא במגרש של בעל הדירה או הקבלן ואתם ממתינים לתגובה. שימו לב שכאשר מדובר בדירת יד שנייה בעלי דירות מעדיפים לרוב שלא לבצע בעצמם את התיקונים הדרושים אלא להוריד את המחיר. בדיקת ליקויי בניה שמתבצעת בדירה ישנה עשויה לחסוך לכם הרבה כסף.

מה כוללת בדיקת ליקויי בניה?

  1. בדיקת איטום.
  2. בדיקת תשתיות (חשמל, מים, גז).
  3. בדיקת תקינות מבנה (חלונות, דלתות, ריצוף, קירות ועוד).
  4. איתור מפגעי בטיחות.
  5. ליקויים במוצרי נגרות.
  6. כשלים בתפקוד של מכונות.
  7. בעיות בפיתוח החצר.

מה הכי דחוף?

אם יש בידכם רשימה ארוכה של ליקויים כדאי לדרג אותם על פי רמת דחיפות. בין אם הקבלן או בעל הדירה מבצעים את התיקונים ובין אם אתם לקחתם על עצמכם את האחריות, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע אמין לקביעת סדר עדיפויות נכון.

עוד בנושא

בדק בית בצפון

בדק בית בצפון

עומדים לקנות דירה חדשה באזור הצפון ורוצים להבטיח שאתם קונים נכס תקין? אתם לגמרי צודקים. הדבר האחרון שתרצו זה לקנות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים עכשיו
ומיכאל יחזור אליכם בהקדם!