מתי חשוב לבצע בדיקה של רטיבות הבית?

נזקי צנרת מופיעים תמיד בזמן הלא נכון. בעלי ניסיון כבר יודעים היטב שכתם רטיבות שמופיע על התקרה או על הקיר מעיד על הוצאה כספית קרובה. תגובה מהירה שלכם הכרחית לצמצום הנזק ובהתאם גם העלויות. בדיקת רטיבות מקצועית נועדה לאתר במהרה את מקור הנזילה ולפתור את הבעיה תוך גרימת נזק מינימלי למבנה. חברת בודק בית מבצעת בדיקות רטיבות באמצעות ציוד חדיש שחוסך לכם זמן וכסף. אם אתם חושדים שיש אצלכם בבית נזילה או בעיית איטום – צרו קשר לקבלת פרטים נוספים על בדיקת הרטיבות החדשה.

טיפול בנזילה בצנרת אינו מסתכם רק בהחלפת הצינור הפגום. פעמים רבות יש לנזילות בצנרת נזק נלווה שנגרם מהצטברות של מים מתחת לריצוף. מים באופן טבעי מחלחלים אל הנקודה הנמוכה ביותר ונאגרים שם. חלחול של מים אל השכבה שמתחת לאריחי הריצוף פוגע במבנה ומזיק לבריאות. המים למעשה תקועים במקום בו אין להם אפשרות להתאדות כך שהבעיה אינה נפתרת מעצמה. בדיקה זו נחוצה לאיתור של המים, קביעת חומרת הבעיה ומתן המלצה על פתרון מתאים.

כיצד מתבצעות בדיקות רטיבות?

בדיקה מקצועית מתבצעת על ידי חברות שמתמחות בתחום ומחזיקות בציוד הנדרש. הבדיקה מורכבת מ-3 שלבים:

  1. קדיחת חור ברצפה במקום נסתר.
  2. נטילת דגימה מהשכבה שמתחת לרצפה.
  3. העברת הדגימה לבדיקת מעבדה (התשובה מהמעבדה מגיעה בתוך כיממה).

המשך הטיפול בבעיה נקבע בהתאם לתוצאות בדיקת המעבדה. תקן הבנייה בישראל קובע מגבלה מקסימלית של 3% תכולת רטיבות בכל מצע ריצוף סומסום. אם מותקן אצלם בבית מצע ריצוף עשוי חול, תכולת הרטיבות המקסימלית המותרת תהיה 6%.

איך פותרים את הבעיה?

במידה ובדיקת המעבדה אכן קבעה שרמת הרטיבות במצע חורגת מהתקן יש לפעול בהקדם. ייבוש תת רצפתי מתבצע באמצעות משאבות משוכללות עם צינורות ייבוש דקים. הייבוש מתבצע ללא גרימת נזק לריצוף (קידוחים קטנים ומדויקים מתבצעים בנקודות נבחרות). הריצוף אינו נפגע, המים נשאבים ואפשר לחזור לשגרה. בהתאם לצורך נמליץ לבצע בדיקה חוזרת לאחר השלמת תהליך הייבוש. איתור נזילות נוספות נבצע באמצעות סיב אופטי או מצלמה תרמית.

עוד בנושא

בדק בית בצפון

בדק בית בצפון

עומדים לקנות דירה חדשה באזור הצפון ורוצים להבטיח שאתם קונים נכס תקין? אתם לגמרי צודקים. הדבר האחרון שתרצו זה לקנות

קרא עוד »
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
השאירו פרטים עכשיו
ומיכאל יחזור אליכם בהקדם!